Get Adobe Flash player

Jullie zijn met team 1 gestart in Parijs. Hoe was dat en hoe is het eerste stuk verlopen? De vorige keer dat ik meeliep, zat ik in team 2 en liep dus het tweede stuk. CliveDaarom wilde ik dit keer graag het eerste deel doen en de andere delen van de route die ik niet kende. De start we erg leuk. We gingen gelijk met 4 andere teams van start om exact 21.36 uur. Er werd door de deelnemers en de toeschouwers afgeteld van 10 naar nul en we gingen op pad. Omdat ons busje de eerste 9 kilometer niet mocht stoppen, zaten de andere 3 lopers op de fiets. We hadden afgesproken dat we om de twee kilometer zouden wisselen, maar gelukkig werkte de kilometertellers van beide fiesten die daarmee waren uitgerust niet (goed). Dan maar met de stopwatch 9 minuten per loper. Dat werkte ook prima en de eerste kilometers vlogen voorbij. Ondertussen was het donker geworden en ging de verlichting aan op de fietsen. De organisatie sprak ons erop aan dat naast de reflecterende hesjes de lopers ook verlichting moesten dragen. Die verlichting lag natuurlijk nog in het busje en daar konden we voorlopig dus niet bij. We beloofden beterschap en mochten gelukkig door. Na 9 kilometer kwamen we inderdaad het busje tegen en konden - op 1 na - de lopers weer in het busje en de 'reguliere' fietsers weer op de fiets. Daarna trad de "normale" routine in van steeds stukken van 1,8 tot 2 kilometer lopen en dan weer wisselen. Los van nog wat technische problemen (defecte achterlicht en niet helemaal lekker werkende versnellingen) liep (en fietste) het redelijk door. De echte lol begin pas na een kilometer of 30. Daar begon een lang stuk door een bos, waar de auto's weer niet in mochten. Alle lopers moesten dus weer op de fiets. Dat WAS de bedoeling, maar... Een van de fietser die eigenlijk mee zou fietsen kreeg vlak voor dat punt problemen met zijn versnellingen en zei tegen de andere fietser dat die maar door moest fietsen met de lopers. Toen de problemen waren opgelost, fietste hij echter plank gas achter de groep aan en vergat zijn fiets over te dragen aan een loper. De achtergebleven lopers besloten toen maar dat er nog 2 op de fiets door zouden gaan en er 1 in het busje moest blijven. We moesten dus met zijn 3en verder. Om de feestvreugde verder te verhogen, bleef 1 van de fietsers op een heuvel achter. De loper op de fiets die niet de volgende aflossing zou doen, bleef op haar wachten en de rennende loper en zijn aflossing op de fiets gingen door. Die zouden snel weer worden ingehaald omdat het vrij snel weer heuvelaf ging. Toch...? Nou, nee dus. De achtergebleven fietser en de wachtende loper werden spoedig herenigd, maar besloten een andere route te nemen (in vaktermen: verdwaalden). De overgebleven 2 lopers (1 rennend en 1 op de fiets) gingen natuurlijk onverschrokken door en wisselde elkaar steeds maar af met lopen en fietsen. De reguliere fietser gaf inmiddel een 'Amber Alert' door aan de teamleiding over het vermiste tweetal. Na vele kilometers (zo leek het tenminste) kwamen we weer bij het busje, waar gelukkig de loper in zat die niet mee was gegaan. Die kon fris weer een stukje lopen, terwijl het tweetal puffende lopers weer in het busje plaats konden nemen. We konder nu met zijn 3-en de kilometers verdelen. Alweer een vooruitgang dus, hoewel het met zijn 4-en toch lekkerder is. Gelukkig werden we niet al te veel verder weer herenigd met de vermiste collega's en trad weer de normale procedure in werking. Wonder boven wonder hielden we dat zonder problemen vol tot het wisselpunt in Compiere op 84 kilometer, waar we om ongeveer 04.00 uur het stokje overdroegen aan team 2. Na een massage en een lekker maal vertrokken we met de bus naar het tweede wisselpunt op ongeveer 78 kilometer. Daar aangekomen (ca. 6 uur) hebben we de veldbedden in het gras gezet op een schitterende locatie en hebben we half slapend genoten van een geweldig mooie zonsopgang, gevolg door stevig ontbijt. Intussen stroomden de andere team lang en deden de soms jaloerse blikken van de langszwoegende collega's ons soms erg goed.

Twitter

Facebook Wings For Life

Facebook Roparun

Facebook Koninklijke Luchtmacht



Wings For Life (C) 2015